среда, 16 ноября 2016 г.

     Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках географії
                                          та  в позаурочний час
              ( З досвіду роботи вчителя географії Самойленко Н.Г.)
                                                                     Єдина краса, яку я знаю – це здоров’я.
                                                                                                                         Г.Гейне

     Здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Вступаючи до школи, 85% дітей мають ті чи інші порушення соматичного та психічного характеру, зростає кількість дітей, які мають психоневрологічні захворювання.
     Тому головним завданням у діяльності педагогів навчальних закладів на сучасному етапі повинно бути збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учнів та їхніх батьків.
   Мета сучасної школи - підготовка дітей до життя. Кожен учень має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки.
    Здоров’язберігаючі технології на уроках географії – задача особливої важливості, оскільки урок – важка робота учня, що означає 45 хвилин концентрації і напруги. Хочу відзначити, що на своїх уроках я прагну створювати умови для здорового розвитку дітей, а саме:
1)    Дотримання фізіологічних основ навчально-виховного режиму (враховується час працездатності, стомлюваності, учбового навантаження, проведення рухливих хвилинок, динамічних пауз, при плануванні уроків враховується зміна видів діяльності, підбираю різні прийоми здоров’язберігаючих технологій);
2)    Дотримання санітарно-гігієнічних умов і технологій навчання (повітряного і світлового режимів).
   В учнів розвинута інтуїтивна здатність уловлювати емоційний настрій учителя, тому з перших хвилин уроку, з привітання створюю позитивний морально-психологічний клімат для кожного учня.(Визначаємо настрій учнів, бажаємо вдало провести урок, день, даруємо посмішки один одному, в 6 класах при проведенні синоптичної хвилинки на кожному році повторюю:
Від чого залежить погода?
Від місця, в якому знаходишся ти:
Його висоти, широти, довготи
Від часу, вітру і тиску…
А також  - від настрою!
         Досвід показує, що такі психологічні прийоми на початку уроку дозволяють створити унікальну атмосферу, яка знімає психологічну напруженість між вчителем та учнями.
Обов’язковою умовою проведення всіх уроків є заходи щодо профілактики стомлення, порушення постави, зору. Це рухливі хвилинки, динамічні паузи. Стараюся їх підбирати так, щоб вони органічно впліталися в урок. Наприклад, на уроці навколишнього світу при вивченні фотосинтезу проводжу рольову гру де учні перевтілюються в рослину, щоб краще зрозуміти такий складний процес.  Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблем на основі аналізу та відповідної ситуації, який широко впроваджу в своїй практиці. Ці методи сприяють зміцненню здоров’я школярів.                                                                                                            
          Використовуючи будь-які форми роботи, намагаюсь не перенасичувати урок, не затьмарювати ними основної теми,  над якою працюємо на уроці.
          Дитина здатна реалізувати свої творчі здібності, коли відчуває внутрішню свободу, коли у неї відсутнє почуття тривоги, пов’язане з оцінюванням. Я розділяю думку тих вчителів, які вважають, що для цього потрібно формувати у школярів навички самоконтролю та самооцінки як елементи творчої навчальної діяльності. Саме ця діяльність виробляє в учнів бажання і вміння вдосконалювати свої досягнення. Звичайні питання про підведення підсумків: «Про що нове дізнався? Чого навчився? Де можеш використати?» - уже сприяють виробленню навичок самоконтролю та самоаналізу.
           Навички дослідження самостійної всебічної роботи з додатковими джерелами географічної інформації. Набуті на уроках , учні використовують у позаурочній практичній науково-дослідницькій роботі: пишуть реферати та курсові роботи учні 9 -10 класів.
Всі діти талановиті, усі вони чимось обдаровані. Мені дуже приємно, що учні гуртка «Мій рідний край» займаються дослідницькою роботою, збирають матеріали про чарівні куточки міста Новомосковська та Новомосковського району, ходимо в туристичні походи вихідного дня по рідному краю.
          У виховній роботі  орієнтую учнів на здоровий спосіб життя, стійке бажання бути здоровими, вміння протистояти шкідливим звичкам.
          Усі приведені мною методи і прийоми здоров’язберігаючих технологій допомагають кожному учню розвивати свої здібності, зберегти і укріплювати здоров’я дитини.
 


Комментариев нет:

Отправить комментарий